Til DNT.no forside
Bilder tatt på turen Klassikeren i Aurlandsdalen. Tredagerstur med start på Finse. Går innom Geiterygghytta, videre til Aurlandsdalen Turisthytte Østerbø før den går ned i Vassbygdi.

Slik kommer du deg til Aurlandsdalen Turisthytte

Aurlandsdalen Turisthytte (820 moh) ligger på Østerbø i Aurland kommune i Vestland (Sogn og Fjordane). Hytta ligger fint til ved Aurdalsvatnet i vakre Aurlandsdalen, ved fylkesvei 50, Hol-Aurland.

Publisert: 15. september 2023
Inspirasjon

Med bil

Fra Oslo: Ta Rv 7 gjennom Hallingdal. Ved Hagafoss, ta av på Fv 50 Hol-Aurland og fortsett ca. 65 km. Ta så av Fv 50 ved skilt til Aurlandsdalen Turisthytte (Østerbø)

Fra Bergen: Kjør til Flåm og Aurland. Ta av på fv 50, Aurland - Hol og fortsett ca. 30 km. Ta så av Fv 50 ved skilt til Aurlandsdalen Turisthytte (Østerbø)

Med buss

Det går buss både fra Oslo og Bergen til Aurland. Det går også buss fra Ål til Østerbø i sommersesong.

Ta lokalbuss eller taxi videre til Østerbø.

For mer info se vår oversikt over busstider

Med tog

Ta tog til Flåm og videre med lokalbuss til Østerbø.

Tog til Finse fra Oslo eller Bergen.

Planlegg reisen din og finn billetter på Entur.no og Vy.no

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem