Besøk av Halvar Ellingsen på Aurlandsdalen turisthytte 2021.

Mat og drikke på Aurlandsdalen Turisthytte

Maten vi serverer er hjemmelaget og mye av råvarene er fra lokalmiljøet.

Publisert: 18. september 2023
Artikkel

Lokal mat

Alle gjester vil få gjenkjennelig tradisjonsmat men vi vil også tilby mat med inspirasjon fra andre kulturer tilpasset den norske fjellheimen. Til middag kan man velge mellom full tre-retters eller en tallerkenrett, i tillegg serverer vi à la carte mellom frokost og middag. Vi har skjenkebevilling med alle rettigheter.

Lokal mat er en del av turen

DNT satser på lokal og bærekraftig mat. Med lokal og sesongbasert mat, bidrar DNTs betjente hytter til at bærekraftig mat, naturopplevelser og matopplevelser går hånd i hånd. DNT samarbeider med blant andre Norges Bondelag og Økologisk Norge, og Innovasjon Norge støtter prosjektet økonomisk.

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem